דלגו לתוכן המרכזי

צעירי הליכוד זוכרים את אלטלנה - מלחמת אחים, לעולם לא!

  צעירי הליכוד זוכרים את אלטלנה - מלחמת אחים, לעולם לא!מעל 20 צעירות וצעירי ליכוד כיבדו גם השנה את זכרם של 16 נרצחי האונייה אלטלנה בטקס האזכרה בבית הקברות נחלת יצחק.

אל הטקס הגיעו השנה ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין, סגן יו"ר הכנסת ח"כ אופיר אקוניס ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ ציפי חוטובלי. בשנים האחרונות ניתן דגש רב בפעילויות צעירי הליכוד על מורשת התנועה הריווזיוניסטית, האצ"ל ואבות התנועה זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין ז"ל.

זו השנה החמישית ברציפות בה מגיעים צעירי הליכוד באופן מאורגן אל החלקה הצבאית שם מצויים קבריהם של נרצחי אלטלנה ובנוסף מצוי הגלעד המרכזי בו מצוטט מנחם בגין באומרו את המשפט "מלחמת אחים, לעולם לא" .

השנה התייחסו בנאומיהם ראש הממשלה, יו"ר הכנסת וסגן יו"ר הכנסת לחשיבות השמירה על שלטון החוק ויותר מכל על חשיבות הפרדת הרשויות. ח"כ אקוניס אף הזכיר את משפטו של בגין "יש שופטים בירושלים" והוסיף למשפט זה גם עקרון חשוב בדמוקרטיה הישראלית, כי "יש שופטים בירושלים ויש גם נבחרי ציבור ורשות מבצעת בירושלים". בימים אלה חשוב לנו לזכור את מורשתו של בגין גם בדבר מניעת מלחמת האחים (אותה רצה לזכור יותר מכל כהישגו הגדול ביותר) וגם בדבר עקרון הפרדת הרשויות וחשיבותם של נבחרי הציבור בירושלים ולא רק של הרשות השופטת שהפכה להיות בשנים האחרונות גם הרשות המחוקקת.

צעירי הליכוד ימשיכו לחבר בין העבר המפואר של התנועה הריוויזיוניסטית, המחתרות וראשית ימיה של מפלגת הליכוד לבין ההווה המפואר של התנועה, נבחריה ופעיליה.